2019. február 11., hétfő

161 éve ezen a napon történt a lourdes-i jelenés

A massabielle-i barlangnál, Lourdes mellett található a világ egyik leghíresebb zarándokhelye, ahol 1858. febr. 11-én egy szegény, tanulatlan pásztorlánynak, Soubirous Bernadettnek megjelent a Szent Szűz.


A 14 éves kislánynak ugyanezen év július 16-áig összesen 18 látomása volt. ,,Imádkozz a bűnösökért!'' ,,Bűnbánat, bűnbánat, bűnbánat!'' ,,Mondd meg a papoknak, azt akarom, hogy itt kápolnát építsenek nekem.'' ,,Körmenetben jöjjetek ide.'',,Menj, igyál a forrásból, és mosdj meg a vizében!''Március 25-én az ismeretlen „Hölgy” a nevét is elárulta: Én vagyok a Szeplőtelen Fogantatás.

A hír gyorsan terjedt és egyre többen látogattak el a jelenés helyére. A barlangnál fakadt forrás vizénél pedig csodálatos gyógyulások történtek. A jelenéseket és a megmagyarázhatatlan gyógyulásokat mind az egyház, mind a világi hatóságok eleinte ellenségesen fogadták, Bernadettnek sokat kellett szenvednie, faggatták, vádolták. 1862 és 1876 között felépült a bazilika a forrás feletti sziklára.

A barlangba, a jelenések helyére pedig Bernadett útmutatásával elkészült a Szűzanya márvány szobra. A forrás mellé fürdő épült, ahol a zarándokok bűnbánati tisztító fürdőt vehetnek.

A Tarbes-i egyházmegyében ünnepelték először, majd 1907-ben a jelenések 50. évfordulóján X. Piusz pápa kiterjesztette az ünneplést. Ezen a napon tartjuk II. János Pál pápa rendelete szerint a betegek világnapját is. 

Forrás: www.keresztenyfilmek.hu , a 13 éves Etalon Kiadó honlapja


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése