A II. vatikáni zsinat nyitott a modern
világ felé. Az volt a célja, hogy az egyház pasztoriális gyakorlatát a
kor viszonyainak megfelelően alakítsa. Dogmát nem mondott ki, ezért
szakadásról nincs értelme beszélni.
A liturgikus visszaélések, a kultúrmarxista és szélsőséges liberális eszmék térnyerése az egyházban [amit a nemzetközileg elismert ellenforradalmi gondolkodó Molnár Tamás is élesen bírált] nem vezethető le a zsinatból (bár az említett eszmék képviselői előszeretettel hivatkoznak erre). Az
egyház sok vihart kiállt hite az apostolok kora óta változatlan, ezért
aki azt mondja, hogy a zsinat előtt mást hittek a katolikusok, mint amit
utána kell hinniük az nem hisz abban, hogy az egyház Krisztus misztikus
teste.
Barsi Balázs atya mindenkit figyelmeztet legutóbbi konferenciabeszédében:
„Testvérek!
A szakadás hermeneutikája, vagyis a szakadás szerinti magyarázat az,
amibe Európa ma tönkremegy, amibe a ma emberisége tönkremegy, és
Katolikus Egyház esik szét. Mi az, hogy zsinat előtt zsinat után? Ha ezt
valaki úgy érti, hogy előtte mást hittünk, mint utána akkor az
kettészakította Krisztus Egyházát. Ilyen nincs.”
XVI. Benedek pápa emelte fel
először apostoli szavát a szakadás hermeneutikájával szemben és vetette
el azt a felfogást, amely szerint a zsinat után mást kellene hinni,
mint azelőtt. Ahogy Ottaviani bíboros jelmondata is hirdette: "Semper idem".
Az egyház hite mindig ugyanaz.
Forrás: http://ellenforradalmar.blogspot.hu
Forrás: http://ellenforradalmar.blogspot.hu
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése